Strona główna  

Zarządzanie jakością

Drukujdrukuj stronę

Zarządzanie jakością

 Wymagania normy PN-EN ISO 9001:2009
 Podejście procesowe i zarządzanie procesami w Systemie Zarządzania Jakością
 Poprawa skuteczności funkcjonowania procesów w SZJ
 Procesy związane z klientem, proces monitorowania i pomiaru zadowolenia klienta wg ISO 9001:2008
 Określanie potrzeb i ocena zadowolenia klienta
 Rola i zadania pracowników w utrzymaniu skutecznego SZJ
 Wymagania normy PN-EN ISO 19011:2012 w praktyce auditora wewnętrznego
 Doskonalenie umiejętności auditowania w Systemie Zarządzania Jakością
 Metodyka prowadzenia wewnętrznych auditów procesów
 Doskonalenie skuteczności czynności zarządczych w procesowym zarządzaniu jakością
 Praktyka ciągłego doskonalenia funkcjonowania Systemu Zarządzania Jakością
 Wymagania normy ISO 9004:2009 – zarządzanie mające na celu osiągnięcie trwałego sukcesu
 Obszary analizy i pomiarów, wizualizacja danych, narzędzia i techniki doskonalenia
 Narzędzia i techniki doskonalenia
 Rola pracowników i ich zadania w utrzymaniu i doskonaleniu SZJ


Wymagania normy PN-EN ISO 9001:2009

Znak

J1

Adresaci szkolenia

Wytypowany personel organizacji, właściciele procesów, Pełnomocnik ds. Jakości

Główne zagadnienia
  • cel normy PN-EN ISO 9001:2009
  • osiem zasad zarządzania jakością
  • koncepcja podejścia procesowego
    i model podejścia procesowego
  • wymagania normy a współczesne podejście do zarządzania organizacją na konkurencyjnym rynku
  • omówienie i komentarz poszczególnych wymagań normy
  • wymagania w zakresie dokumentacji systemu zarządzania jakością
  • identyfikacja zapisów wymaganych normą ISO 9001:2008
  • umiejscowienie zasad zarządzania jakością w wymaganiach normy
Forma

wykład

Czas szkolenia

8 godz.
1 dzień


Podejście procesowe i zarządzanie procesami w Systemie Zarządzania Jakością

Znak

J2

Adresaci szkolenia

Właściciele procesów, Pełnomocnik ds. Jakości, specjaliści, wytypowany personel obsługujący procesy

Główne zagadnienia
  • wykorzystanie koncepcji podejścia procesowego
  • czytanie i zastosowanie mapy procesów
  • analiza składników procesów (cel, dane wejściowe i wyjściowe, rola i zadania właściciela procesu, wskaźniki efektywności procesów, dokumentacja, zapisy) monitorowanie i pomiary procesów
  • powiązanie polityki jakości i celów dotyczących jakości z celami procesów
  • klienci procesu
  • obszary doskonalenia
Forma

wykłady
warsztaty

Czas szkolenia

7 godz.
1 dzień


Poprawa skuteczności funkcjonowania procesów w SZJ

Znak

J3

Adresaci szkolenia

Właściciele procesów, Pełnomocnik ds. Jakości, specjaliści, wytypowany personel obsługujący procesy

Główne zagadnienia
  • dokumentowanie działań w procesie a wymagania normy ISO 9001:2008
  • zdolność procesu
  • rola i cechy procesów
  • mierzenie sprawności procesów z uwzględnieniem rezultatów auditów wewnętrznych, przeglądów zarządzania i metod doskonalenia
  • rozwój systemu a potrzeba potwierdzania wykonania działań oraz wprowadzania zmian
  • obwody regulacji w procesach
  • niezgodności-stany przeciwstawne jakości
  • działania w zakresie postępowania z niezgodnością
  • podejście do działań korygujących
    i zapobiegawczych
  • użyteczność przeglądu zarządzania
  • doskonalenie procesów
Forma

wykład
warsztaty

Czas szkolenia

8 godz.
1 dzień


Procesy związane z klientem, proces monitorowania i pomiaru zadowolenia klienta wg ISO 9001:2008

Znak

J4

Adresaci szkolenia

Wytypowany personel z k.o. marketingu, handlu, sprzedaży, zbytu, obsługi klienta

Główne zagadnienia
  • współczesne podejście do jakości
  • wymiary jakości w produkcji i usługach
  • miejsce procesów związanych z klientem i procesu monitorowania oraz pomiaru zadowolenia klienta
  • zadania klientów wewnętrznych
    i zewnętrznych w procesach
  • określanie wymagań dotyczących wyrobu
  • przegląd wymagań dotyczących wyrobu
  • trzy etapy komunikacji z klientem i ich znaczenie dla oceny zadowolenia klienta
  • powiązanie wyników oceny zadowolenia klienta z realizacją celów dotyczących jakości w następnym okresie funkcjonowania systemu
  • przygotowanie do auditów wewnętrznych procesów
  • przygotowanie materiałów na przegląd zarządzania
Forma

wykład
warsztaty

Czas szkolenia

7 godz.
1 dzień


Określanie potrzeb i ocena zadowolenia klienta

Znak

J5

Adresaci szkolenia

Wytypowany personel z k.o. marketingu, handlu, sprzedaży, zbytu, obsługi klienta, Pełnomocnik ds. Jakości

Główne zagadnienia
  • ocena rzeczywistości rynkowej
  • SZJ a strategia marketingowa
  • znaczenie "głosu klienta" w doskonaleniu procesów
  • identyfikacja potrzeb i wymagań klienta
  • koncepcja produktu poszerzonego
  • różnicowanie produktu
  • drabina lojalności
  • model luk jakości
  • kreowanie wartości oferowanej klientowi
  • metody wyznaczania i pomiaru zadowolenia klienta
  • techniki uzyskiwania i wykorzystywania informacji zwrotnych od klienta
  • wskaźniki zadowolenia klienta
  • konsekwencje niezadowolenia klientów
  • analiza przyczyn utraty klientów
Forma

wykład
warsztaty

Czas szkolenia

7 godz.
1 dzień


Rola i zadania pracowników w utrzymaniu skutecznego SZJ

Znak

J6

Adresaci szkolenia

Grupy zawodowe organizacji

Główne zagadnienia
  • rzeczywistość rynkowa organizacji
  • interpretacji polityki jakości i celów na stanowiskach pracy
  • wymiary jakości
  • miejsce na mapie procesów
  • znaczenie zasady "klienta wewnętrznego"
  • warunki skutecznego funkcjonowania SZJ
  • pętla poprawy jakości
  • rola pracowników w SZJ
  • zadania na stanowiskach pracy wynikające z wdrożenia SZJ
  • oczekiwania organizacji w zakresie ciągłego doskonalenia
Forma

wykład

Czas szkolenia

3 godz.


Wymagania normy PN-EN ISO 19011:2012 w praktyce auditora wewnętrznego

Znak

A1

Adresaci szkolenia

Auditorzy wewnętrzni, (kandydaci na auditorów wewnętrznych) SZJ ( również dla ZSZ)

Główne zagadnienia
  • podstawowe wymagania i zasady funkcjonowania SZJ
  • podejście procesowe w praktyce auditora
  • audit systemu, procesu i wyrobu
  • omówienie wymagań normy ISO 19011:2011 pod kątem działań prowadzonych przez auditora wewnętrznego
  • fazy auditu, program auditu, lista pytań kontrolnych, przebieg auditu, upowszechnienie pytań otwartych
  • trening działań auditorskich
  • komunikacja werbalna i niewerbalna
  • trudni rozmówcy
  • aktywne słuchanie
  • gromadzenie i analiza dowodów z auditu
  • interpretacja dowodów z auditu
  • formułowanie, rangowanie i zapis niezgodności
  • komentarz dotyczący obszarów zgodności
  • spostrzeżenia i wnioski
  • działania poauditowe
Forma

mini
wykłady
warsztaty
egzamin

Czas szkolenia

16 godz.
2 dni


Doskonalenie umiejętności auditowania w Systemie Zarządzania Jakością

Znak

A2

Adresaci szkolenia

Auditorzy wewnętrzni, kandydaci na auditorów wewnętrznych SZJ ( również dla ZSZ)

Główne zagadnienia
  • miejsce auditów w modelu działania organizacji
  • ocena czynności zarządczych w procesach
  • aspekty ważne w pracy auditorów zawarte w wymaganiach normy ISO 19011
  • kluczowe czynniki sukcesu procesu auditowania
  • podejście do auditów systemu, procesu, wyrobu, dostawcy
  • metodyka i techniki auditowania
  • co auditować
  • ocena skuteczności działań korygujących i zapobiegawczych
  • ustalenia z auditu- obszary zgodności
    i niezgodności
  • określanie przyczyny niezgodności
  • działania poauditowe
  • trening umiejętności auditora
  • znaczenie wyników auditów dla właścicieli procesów i dla organizacji jako całości
  • audity jako narzędzie ciągłego doskonalenia
Forma

mini
wykłady
warsztaty
egzamin

Czas szkolenia

14 godz.
2 dni


Metodyka prowadzenia wewnętrznych auditów procesów

Znak

A3

Adresaci szkolenia

Auditorzy wewnętrzni oraz kandydaci na auditorów wewnętrznych SZJ ( również dla ZSZ)

Główne zagadnienia
  • audit procesu i jego zakres
  • koncepcja SZJ a audit procesu
  • istotne wymagania normy ISO 19011 dla auditu procesu
  • analiza udziału procesów w realizacji polityki jakości i związanych z nią celów na badanym szczeblu zarządzania procesami
  • dynamika skłądowych prosesów i ich rola w skutecznym zarządzaniu procesami
  • metodyka prowadzenia auditu procesu
  • listy pytań kontrolnych
  • inicjowanie działań poauditowych
  • audit procesu jako narzędzie ciągłego doskonalenia
Forma

mini
wykłady
warsztaty
egzamin

Czas szkolenia

14 godz.
2 dni


Doskonalenie skuteczności czynności zarządczych w procesowym zarządzaniu jakością

Znak

D1

Adresaci szkolenia

Właściciele procesów, specjaliści, kierownicy działów, Pełnomocnik ds. Jakości

Główne zagadnienia
  • ocena funkcji planowania
    i podejmowania decyzji, organizowania, przewodzenia i kierowania ludźmi, kontroli
  • strategia konkurencyjna na osi czasu
  • znaczenie wymiarów jakości technicznej i funkcjonalnej
  • planowanie jakości
  • sprawna komunikacja
  • weryfikacja odpowiedzialności
    i uprawnień
  • delegowanie celów i zadań
  • dynamika kompetencji i motywacji pracowników
  • użyteczne audity wewnętrzne
  • użyteczny przegląd zarządzania
  • kierunki doskonalenia
Forma

wykład

Czas szkolenia

7 godz.
1 dzień


Praktyka ciągłego doskonalenia funkcjonowania Systemu Zarządzania Jakością

Znak

D2

Adresaci szkolenia

Wytypowany personel organizacji, właściciele procesów, Pełnomocnik ds. Jakości

Główne zagadnienia
  • stosowanie polityki jakości w organizacji
  • wykorzystanie wyników auditów
  • obszary zgodności i niezgodności
  • trzy poziomy ocen funkcjonowania
  • zakres analiz wewnętrznych i ich użyteczność
  • podejmowanie decyzji na podstawie faktów w kontekście wymagań rozdziału Pomiary, analiza i doskonalenie oraz Przeglądu zarządzania
  • źródła problemów
  • realizacja i dokumentowanie działań korygujących
  • realizacja i dokumentowanie działań zapobiegawczych
  • ocena skuteczności działań korygujących i zapobiegawczych
  • relacja działań korygujących do zapobiegawczych w SZJ
Forma

wykład
warsztaty

Czas szkolenia

8 godz.
1 dzień


Wymagania normy ISO 9004:2009 – zarządzanie mające na celu osiągnięcie trwałego sukcesu

Znak

D3

Adresaci szkolenia

Wytypowany personel organizacji, właściciele procesów, Pełnomocnik ds. Jakości

Główne zagadnienia
  • cel normy ISO 9004:2009
  • stosowanie ośmiu zasad zarządzania jakością i ich wpływ na funkcjonowanie organizacji
  • obszary i wytyczne doskonalenia dla nowoczesnej organizacji
  • zarządzanie kosztami i ryzykiem
  • idea poprawy konkurencyjności
  • skuteczność i efektywność w działaniach organizacji
  • komentarze do wymagań punktów normy
  • modele doskonalenia organizacji
  • nagrody jakości
Forma

wykład

Czas szkolenia

7 godz.
1 dzień


Obszary analizy i pomiarów, wizualizacja danych, narzędzia i techniki doskonalenia

Znak

D4

Adresaci szkolenia

Wytypowany personel z k.o., Pełnomocnik ds. Jakości

Główne zagadnienia
  • interpretacja wymagań w zakresie pomiarów, analiz i doskonalenia w zastosowaniu do funkcjonującego SZJ
  • obszary zalecane do pomiarów i analiz w tym analiz danych statystycznych
  • gromadzenie i wizualizacja danych
  • prezentacja danych, informacji i analiz
  • wykorzystanie analiz
  • prezentacja wybranych technik
    i narzędzi doskonalenia
Forma

mini
wykłady
warsztaty
pokaz

Czas szkolenia

8 godz.
1 dzień


Narzędzia i techniki doskonalenia

Znak

D5

Adresaci szkolenia

Wytypowany personel z k.o., Pełnomocnik ds. Jakości

Główne zagadnienia
  • użyteczność i dobór narzędzi i technik doskonalenia w wytypowanych obszarach organizacji
  • podejście do rozwiązywania problemów w organizacji oraz do doskonalenia
  • prezentacja i ćwiczenia: 5x dlaczego, 5x dlaczego dla trzech ścieżek postępowania, 5S, analiza pola sił, arkusz kontrolny, histogram, wykres Pareto-Lorenza, wykres Ishikawy, wykres współzależności, wykres drzewa
Forma

mini
wykłady
warsztaty
pokaz

Czas szkolenia

7 godz.
1 dzień


Rola pracowników i ich zadania w utrzymaniu i doskonaleniu SZJ

Znak

D6

Adresaci szkolenia

Grupy zawodowe organizacji

Główne zagadnienia
  • zasady działania obowiązujące w SZJ
  • współpraca "klientów wewnętrznych"
  • czym jest jakość
  • wymagania na stanowisku pracy
  • zarządzanie jakością na stanowisku pracy
  • miejsce pracownika w polityce jakości organizacji i realizowanych procesach
  • procesy skuteczne i efektywne
  • dźwignia kosztów
  • zmodyfikowana pętla poprawy jakości
  • utrzymanie stanu poprawy
    i doskonalenie
  • zadania na stanowiskach pracy związane z utrzymaniem i doskonaleniem SZJ
  • postępowanie pracownika w procesie doskonalenia
Forma

wykład

Czas szkolenia

3 godz.


 

  • Tematyka, zakres, forma i czas trwania szkolenia mogą być modyfikowane w zależności od potrzeb.

  • Każde szkolenie jest poprzedzone rozmową o oczekiwaniach i celach szkolenia postawionych przez Zleceniodawcę.

  • Merytoryczne przygotowanie szkolenia (materiał szkoleniowy, ćwiczenia) uwzględnia każdorazowo specyfikę działalności Zleceniodawcy.

  • Każdy uczestnik, bez względu na rodzaj szkolenia (otwarte, zamknięte) otrzymuje materiał szkoleniowy.

  • Istnieje możliwość przygotowania propozycji tematyki szkoleń dotyczących SZJ, stanowiących część corocznych Planów szkoleń opracowywanych przez służby organizacji do tego powołane.

 

start o firmie szkolenia doradztwo klienci zapytaj kontakt

Komunikat dotyczący plików cookies!

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies dla poprawnego funkcjonowania strony internetowej oraz aplikacji statystycznych Google. Użytkownik możne wyłączyć stosowanie plików cookies w przeglądarce internetowej zgodnie z informacją zawartą w polityce plików cookies lub zgadza się na ich używanie.